Közreműködők

2011. október 30., vasárnap

Márton napi édes perec

Márton napján vásár lesz az oviban, amire vállaltam, hogy sütök valamit. Némi netes kutakodás után a Márton napi édes perec mellett döntöttem, de a talált recepten kicsit variáltam.


Hozzávalók:
25 dkg teljes kiőrlésű liszt
25 dkg fehér liszt
1,5 dl tej
3 evőkanál cukor
1/2 élesztő (kocka)
1 pohár natúr joghurt
3-4 evőkanál cukor 
2 tasak vaníliáscukor
1 evőkanálnyi fahéj
3-4 evőkanál olvasztott vaj
3 evőkanálnyi sűrített tej
1 tojássárgája


Egy tálba beleszitáltam a lisztet, közepére egy mélyedést készítettem, amibe belemorzsoltam az élesztőt, rászórtam a cukor felét, beleöntöttem a tejet, majd az egészet befedtem liszttel. 15 percig így hagytam "kelni", majd hozzáadtam a maradék cukrot, a joghurtot és az olvasztott vajat. Megdagasztottam, majd hagytam kelni a tésztát.
Utána átgyúrtam, és kb. egy pingponglabdányi golyócskákat téptem a tésztából, amit utána hurkává sodortam, és perec alakba hajtogattam. Mivel a sütőben elég emberesen megpuffadnak, célszerű nagyon vékony pereceket készíteni, mert különben összesülnek, és nem látszik a formája.
A sűrített tejből és a tojássárgájából masszát készítettem, és ezzel kentem le a pereceket. A vaníliás cukrot összekevertem a fahéjjal, és ezzel szórtam be a perecek tetejét. Sütőben szép világosbarnára sütöttem. Az értő közönség - úgymint 2 darab óvodás gyermekem - szerint mehet az ovis vásárra, nem fogom vele égetni őket. :-) El is pusztították hamar, bár a maradékból úgy tűnik, hogy az állást nem nagyon bírja, megkeményedett :-S

(A kép nem saját, a google-n találtam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése