Közreműködők

2012. szeptember 22., szombat

Ad hoc zöldbableves

Nem vagyok zöldbabrajongó, maradjunk annyiban; ellenben anyám kertje, és így fagyasztó tele van vele. Rakott és rántott változatban azért elfogy, de ma egyikhez sem volt hangulatom, illetve szimultán főztem vágott zöldbabot és fosztott babot is, aztán mégsem lett egyforma.
A zöldbab az alábbi verzióban készült.

Kb. fél kilónyi zöldbabot két leveskockával odatettem főni. (Ha van maradék leves, az is tökéletes)
Közben egy csirkemellet kockákra vágtam.
Egy serpenyőben olajat forrósítottam, üvegesre pároltam rajta 1 nagy fej apróra vágott hagymát, tettem bele 2 evőkanál  paprikakrémet (sóban eltett, nem csípős) és kb. egy deci paradicsomlevet (a' la mamma), némi borsot. Mikor összepárolódott, beletettem a csirkemellkockákat. Mikor jól megpirult, a csirkét belekevertem a levesbe.
Míg főtt a leves, 2 evőkanál vajon 2 evőkanál liszttel paprikás rántást készítettem, belekevertem egy kis doboz tejfölt.
A tejfölös rántást összefőztem a levessel, és  1-2 evőkanál ecettel ízesítettem.
Friss zsömlével minden ellenérzésem ellenére megvett magának.

Egyébként manapság nem divat rántással, habarással sűríteni, de az a bizonyos nagymama-főztje vagy menza- íz, amit sokan keresnek, sokszor a zsíros rántás vagy  a tejes habarás íze.: -)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése