Közreműködők

2012. szeptember 22., szombat

Babfőzelék egyszerűen

Gondban vagyok, hogy a bab ezen állapotának mi a PC megfogalmazása. Nálunk fosztott bab, de erre a google alig adott ki találatot. Talán szemes zöldbab. Szóval a babnak az az állapota, amikor a szemek már teljesen megnőttek, de még sem a hüvely, sem a szemek nem kezdtek el száradni. Ilyenkor kifejtik a hüvelyből, és fagyasztott állapotban lehet tárolni.
Nekem ez a kedvenc "babállapotom", ma ebből készítettem főzeléket.

Kb. fél kilónyi babot feltettem két leveskockával főni, a vízbe dobtam 2 babérlevelet, 1 fej hagymát és 3 gerezd fokhagymát.
Amikor majdnem megfőtt, kiszedtem a "sallangokat" és belekevertem 2 evőkanál keményítőből és 1 doboz tejfölből készült habarást. Mikor felnőtt, elkészült.

Közben kiderült, hogy "fejtett babnak" hívják. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése