Közreműködők

2009. október 20., kedd

Lusta lángos ezzel-azzal töltve

A férjem folyton emlegette azt az isteni lángost, amit egy szentpéteri "csehóban" ettek mindig, amikor arra jártak. Eghgszer én is megkóstoltam, valóban finom, így megpróbáltam reprodukálni.
A mindmegette.hu-n találtam a lusta lángos receptjét, ez lett az alap:

Hozzávalók:

  • 3 dkg élesztő
  • fél liter tej
  • 1 kg liszt
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál só

Az élesztőt langyos tejben megfuttatjuk, és a liszttel, a tejföllel és a sóval nem túl lágy tésztát gyúrunk belőle. Letakarjuk, és kb. fél órát langyos helyen kelesztjük.
A tésztát kb. fél cm vastagra kinyújtjuk, és kiszaggatjuk tetszés szerinti nagyságú formákra. Forró olajban, frissen annyit sütünk ki belőle, amennyi éppen elfogy. Kiolajozott zacskóban a hűtőben akár egy hétig is eláll.

Amíg pihent a lángos, serpenyőben némi csíkokra vágott császárszalonnát sütöttem kb. egy fej szeletelt hagymával. Ezt a keveréket kanalaztam a lángosokra, sajtot reszeltem rá, majd jól összenyomkodtam az oldalát, hogy ne nyíljon szét. Így sütöttem ki olajban, majd még a tetejére is reszeltem sajtot. Nagyon kiadós, eggyel jól laktam. :-)

Legközelebb virslivel és sajttal töltöttem meg. Aztán simán sütöttem a klasszikus fokhagymás-tejfölös-sajtos verzióban. Na, így háromszorra kb. elfogyott a tészta. :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése