Közreműködők

2009. október 20., kedd

"Menzás" tejbegríz

Első bejegyzésem ide, és azt hiszem, tökéletesen jellemzi mindazt, amit képviselni szeretnék/fogok. Tőlem ennél többet ne várjatok:-) Célom nem az, hogy egy új-horváthilona legyek, lévén, nemigen szoktam főzni (hétköznapokon meleg ebéd Dóri jóvoltából kerül hozzánk). Azt azért halkan elárulom, hogy született Jamie Oliver rajongó vagyok, férjemmel együtt (kettőnk közül ő sokkal lelkesebb és frankóbb a konyhában). Tehát az általam közzétenni kívánt receptek nem lesznek reformételek, nem tartoznak a trendi kaják közé, ám nekünk beváltak, szeretjük, és nem utolsó sorban azoknak szól leginkább, akik állításuk szerint nem tudnak főzni.

Hát akkor az első. Nem egy gyakorló háziasszonnyal találkoztam, akik évtizedek óta remekelnek a tűzhely mellett, ám nem tudnak egy igazán klassz, gyermekkorunkból ismerőssé vált tejbegrízt csinálni. Erre egy másik portálon bukkantam rá, vegyítettem a hozzászólásokban leírtakkal, kipróbáltam, sikerült - méghozzá egetverően finom lett.

Hozzávalók 2 tányérhoz:
5dl tej
1 evőkanál cukor (barnacukorral készítettem)
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
1 teáskanálnyi teavaj
4 evőkanál búzadara


Tejet felteszem forrni, addig a száraz hozzávalókat összekeverem, majd beleöntöm a tejbe, vajat hozzáadom. Sűrű kevergetés mellett készre főzöm. Mézzel, fahéjjal, kakaóval ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése