Közreműködők

2010. március 2., kedd

Hagymás pogácsa


Az első alkalommal önhibámon kívül :-P túlkelt, úgyhogy magyaros önvédelmi eszközként is használhattuk volna, mint dobócsillagot, annyira lapos és kemény lett. Zalán ennek ellenére rájárt, amíg volt, így ma újabb adagot csináltam, és ez sikerült. :-)

Hozzávalók:
25 dkg főtt, tört krumpli, lehetőleg már hidegen
25 dkg liszt
1 dl tej
1 kocka (5 dkg) élesztő
2 teáskanál só
1 kávéskanál cukor
10-15 dkg szalonna apróra vágva
2 fej hagyma apróra vágva
1/4 margarin
3 gerezd fokhagyma
1 tojás a kenéshez

Először odateszem a krumplit főni; én héjában szoktam, de ki hogy szereti. Amíg az fő, felkockázom a szalonnát és a hagymát, majd együtt pirítom őket. Amikor lezárom a hagymát, én akkor teszem bele a kinyomott fokhagymát, hogy épphogy csak megpárolódjon egy hangyányit. Aztán ezeket hagyom kicsit kihűlni- beledagasztom a tésztába, így nem az igazi, ha forró.
A tejet megmelegítem és a cukrot beleszórom, majd beletördelem az élesztőt. Ha felfutott, beleöntöm a lisztbe, ehhez hozzáadom a margarint, a krumplit és a hagymás szalonnát. Jól megdagasztom, majd meleg helyen úgy egy órát hagyom kelni.
Utána átgyúrom, kinyújtom, és 2-szer-3-szor hajtogatom. Aki tudja, hogy kell, az ugorja át, akinek fogalma nincs hogy születik a leveles pogácsa, annak íme itt a kincset érő leírás: http://hedonism.hu/archives/2007/03/24/Pogacsa_hajtogato_tutorial__leiras/
Amikor végeztem a hajtogatással, kinyújtom, rácsosra vagdosom a felületét és kiszúrom belőle a pogácsákat. Olajozott-lisztezett, vagy sütőpapíros tepsibe rakom. Nem kell köztük nagy helyet hagyni, felfelé fog csak nőni. A tetejét lekenem tojással, és közepes hőfokon sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése