Közreműködők

2010. március 15., hétfő

Tökfőzelék


Hallom, amint az olvasók minimum fele közli, hogy "fúj". Én is így voltam ezzel 30 évig. Aztán felülkerekedett bennem az anya, és úgy gondoltam adok egy esélyt annak, hogy a gyerek megkóstolja a tökfőzeléket, hátha ő szeretné. Ekkor találtam valahol a neten az alábbi receptet, ami annyira bevált, hogy mi megszerettük a tökfőzeléket. A lányunk is, amíg meg nem kóstolta az ovis változatot, azóta meggyőzhetetlen, hogy ez nem olyan. A fiunk még nem kóstolta a menzai töklotyót (anyukám terminus technicusa), így ő is szereti ezt.

Hozzávalók:
1 gyalult tök (1 kiló kb)
1 csokor kapor
1 fej vöröshagyma
olaj
egy liter húsleves, vagy 2 leveskocka
1 evőkanál citromlé
1 nagy tejföl
3 kanál liszt

A tököt legyaluljuk, besózzuk, egyhén kinyomkodjuk.
Közben az olajon megpirítom kicsit a lereszelt hagymát, és megfonnyasztom a kapor 2/3-át, amit előzőleg apróra vágtam. Ezután ráteszem a tököt, felöntöm a húslevessel (vízzel+beletszem a leveskockát) és kb. 20 percet főzöm. Közben a tejfölből és a lisztből habarást készítek, felengedem a tökből kivett lével, majd a főzelékbe keverem. Beleteszem a citromlevet, rászórom a maradék kaprot és összeforralom. (Mi az egészen sűrű főzeléket szeretjük, akinek a hígabb változat jön be, elég 2 deci tejföl és 2 kanál liszt).
Sült kolbásszal szopktuk enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése