Közreműködők

2010. január 15., péntek

American chocolate chip cookie - A COOKIE:-)

Akkor én is jövök egy-két recepttel, a teljesség igénye nélkül (sajnos akad olyan, amit eddig még nem sikerült megnyitnom...)

Amerikai csokidarabkás "keksz" (American Chocholate Chips Cookie)
F. Márti receptje

1 csésze = egy vizes pohár (én a kis poharas nutella kiszerelésű poharat használom)

1 csésze (225ml) margarint a mikróban megolvasztok, összekeverem 1/2 csésze kristálycukorral és 1 csésze barnacukorral (legideálisabb a maláta, de azt mostanában sehol nem kapok), és 2 csomag vaníliás cukorral, valamint 2 db egész tojással összekeverek. Ezután hozzáadom a 2 és 1/2 csésze lisztet, az egy teáskanál szódabikarbónát (vagy kb 1/2-1 csomag sütőport), a 1/2 teáskanál sót, majd ha mindezt összekevertem, egy tábla összevagdalt csokit és kb egy maroknyi durvára vágott diót keverek még hozzá.

Az eredeti recept (amerikai) szerint tepsire kis gombócokat (kb egy teáskanálnyi nagyságúakat) teszek, ekkor keksz jellegű lesz a süti, én viszont egyben szoktam megsütni, és akkor puhább marad, nem törik. Nagyon kiadós és laktató.

Előmelegített sütőben 150-180 fokon kb 15-20 percig sütöm. De sütő függő, van, ahol 30-40 perc is kell.

Sok sikert hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése