Közreműködők

2010. január 12., kedd

Olaszos csirkemell


Nem az enyém a recept, viszont halvány gőzöm nincs honnan származik, így tekintsünk el a forrásmegjelöléstől. Egyébként is továbbfejlesztettem ;-).

4 személyre 2 egész, filézett csirkemellet kettévágok középen és széltében is (így 8 szeletet kapok), kicsit kiklopfolom, val, borssal bedörzsölöm és félreteszem kicsit pihenni.
Megpucolok 3-4 vöröshagymát, apró kockákra vágom és olívaolajon üvegesre pirítom. Közben 2 sárgarépát megtisztítok, apróra reszelem és a hagymához adom. Ha van zeller a hűtőben, abból is reszelek bele olyan két diónyi mennyiséget. Ha nincs, akkor zellerlevelet dobok a szószba. Mikor megpárolódott a hagymás-répás-zelleres keverék, 3 deci paradicsomlevet öntök rá, ízlés szerint fűszerezem oreganoval, bazsalikommal és 3-4 gerezd fokhagymával. Míg egy kicsit öszeforr, addig a húsok mindkét oldalát hirtelen átsütöm egy serpenyőben, és tűzálló tálra teszem.
Én összeszoktam turmixolni a hagymás keveréket. Eredetileg nem kell, de egyrészt nincs türelmem megvárni még szétfő a hagyma, másrészt nekem így jobban tetszik a szósz. :-D
Szóval a szószt a húsra öntöm, 180-200 fokon sütöm kb. fél órát, akkor karikára vágott mozzarellát teszek a tetejére és ezzel is sütöm egy kicsit.
Főtt spagetti tésztával szoktam tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése